Na torze doświadczalnym w Żmigrodzie będzie testowany pociąg KDP produkcji Siemensa - ICE 3neo dla Deutsche Bahn. Rozpędza się on do 320 km/h. Mamy komentarz producenta do tych testów.
Na tor doświadczalny w Żmigrodzie właśnie dotarł pociąg dużych prędkości użytkowany
przez Deutsche Bahn, a więc ICE 3neo. To bazujący na platformie Velaro pojazd wyprodukowany przez Siemens Mobility, zdolny rozpędzać się do 320 km/h.
Jak przekazało nam Biuro Prasowe Siemens Mobility w Polsce, są to testy z myślą o przyszłościowej możliwości wykorzystania tych pociągów na trasie z Berlina do Warszawy.
– Mobilność transgraniczna ma kluczowe znaczenie dla lepszej integracji Europy. Trwające obecnie testy Velaro w Polsce są dowodem naszego zaangażowania w poprawę połączeń kolejowych i niezawodności transportu w całej Europie. Dzięki wyposażeniu dostosowanemu do specyfiki poszczególnych krajów, pociągi ICE 3neo są optymalnie dostosowane do ich indywidualnej technologii sygnalizacji i infrastruktury. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli zapewnić bezpośrednie połączenie z Berlina do Warszawy, a także połączenia z Francją – szybko, komfortowo i w sposób przyjazny dla środowiska. Jest to silny sygnał dla międzynarodowego transportu kolejowego i dowód zaufania do naszej technologii – napisało Biuro Prasowe producenta w komentarzu dla Rynku Kolejowego.
Velaro to jeden z kilku modeli pociągów KDP dostępnych na rynku, które osiągają ponad 300 km/h. To o tyle ważne, że po decyzjach s
przed kilkunastu miesięcy nowe linie w ramach komponentu kolejowego CPK będą od razu budowane do prędkości ponad 300 km/h a nie jak wcześniej zakładano, tylko na 250 km/h mimo projektowania do docelowej prędkości 350 km/h. Ponad 300 km/h pojedziemy więc po Linii Y, z Warszawy do Wrocławia i Poznania przez Łódź.
Tabor kdp, zdolny osiągać ponad 300 km/h planuje
kupować PKP Intercity oraz
pool taborowy CPK.