Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-07-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na torze doświadczalnym w Żmigrodzie będzie testowany pociąg KDP produkcji Siemensa - ICE 3neo dla Deutsche Bahn. Rozpędza się on do 320 km/h. Mamy komentarz producenta do tych testów.

Na tor doświadczalny w Żmigrodzie właśnie dotarł pociąg dużych prędkości użytkowany przez Deutsche Bahn, a więc ICE 3neo. To bazujący na platformie Velaro pojazd wyprodukowany przez Siemens Mobility, zdolny rozpędzać się do 320 km/h.

Jak przekazało nam Biuro Prasowe Siemens Mobility w Polsce, są to testy z myślą o przyszłościowej możliwości wykorzystania tych pociągów na trasie z Berlina do Warszawy.

– Mobilność transgraniczna ma kluczowe znaczenie dla lepszej integracji Europy. Trwające obecnie testy Velaro w Polsce są dowodem naszego zaangażowania w poprawę połączeń kolejowych i niezawodności transportu w całej Europie. Dzięki wyposażeniu dostosowanemu do specyfiki poszczególnych krajów, pociągi ICE 3neo są optymalnie dostosowane do ich indywidualnej technologii sygnalizacji i infrastruktury. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli zapewnić bezpośrednie połączenie z Berlina do Warszawy, a także połączenia z Francją – szybko, komfortowo i w sposób przyjazny dla środowiska. Jest to silny sygnał dla międzynarodowego transportu kolejowego i dowód zaufania do naszej technologii – napisało Biuro Prasowe producenta w komentarzu dla Rynku Kolejowego.

Velaro to jeden z kilku modeli pociągów KDP dostępnych na rynku, które osiągają ponad 300 km/h. To o tyle ważne, że po decyzjach sprzed kilkunastu miesięcy nowe linie w ramach komponentu kolejowego CPK będą od razu budowane do prędkości ponad 300 km/h a nie jak wcześniej zakładano, tylko na 250 km/h mimo projektowania do docelowej prędkości 350 km/h. Ponad 300 km/h pojedziemy więc po Linii Y, z Warszawy do Wrocławia i Poznania przez Łódź.

Tabor kdp, zdolny osiągać ponad 300 km/h planuje kupować PKP Intercity oraz pool taborowy CPK.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ilu pasażerów na Linii Y a ilu na dworcu CPK? Mamy dane

Infrastruktura

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Ilu pasażerów na Linii Y a ilu na dworcu CPK? Mamy dane

Infrastruktura

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5